Al-Qurtubi Al-Maliki zegt in zijn Tafsir:
وعن الضحاك أنه لم يكن يرى بأساً أن يعلق الرجل الشيء من كتاب الله إذا وضعه عند الجماع وعند الغائط، ورخص أبو جعفر محمد بن علي في التعويذ يعلق على الصبيان
"En van Ad-Dahhaak is overgeleverd dat hij het niet als zonde beschouwde als een man iets van het boek van Allah ophangt (om zijn nek), op voorwaarde dat hij het neerlegt (afdoet) bij het hebben van gemeenschap en het doen van de behoefte. En Abu Ja'far Muhammad ibn Ali heeft toestemming gegeven op het ophangen van de ta'wiedh om (de nekken) van de baby's".
وكان ابن سيرين لا يرى بأساً بالشيء من القرآن يعلقه الإنسان
"En van Ibn Sirien (is overgeleverd) dat hij het niet als zonde beschouwde als de mens iets van de Qur'an ophangt".
وسئل ابن المسيب عن التعويذ أيعلق ؟ قال :
إذا كان في قصبة أو رقعة يحرز لا بأس به ، وهذا على أن المكتوب قرآن
"En Ibn Al-Musayyib werd gevraagd over de ta'wiedh, mag deze worden opgehangen? Hij zei: Als het (geschreven) is in een qasba of ruq'a (een stuk papier of huid waar men in schrijft) die goed bewaard wordt, dan rust hier geen zonde in. Echter moet datgene wat erin geschreven is wel Qur'an zijn".
{"Al-Jaami li Ahkam", 10/320}.
No comments:
Post a Comment